زندگی با طعم فلسفه

نوشته های یک عاشق فلسفه

زندگی با طعم فلسفه

نوشته های یک عاشق فلسفه

امتحان

شنبه, ۲ تیر ۱۳۹۷، ۰۲:۵۰ ب.ظ

سلام

فکر نمی کردم این قدر طول بکشه تا دوباره بنویسم ولی خب چون امتحان داشتم نشد.

البته این که پدر و مادر از سفر زیارتی برگشتن هم بی تاثیر نبود

خیلی دوست داشتم در مورد امتحان بنویسم

راستش رو بگم که هیچوقت از امتحان خوشم نمیومد با این که همیشه بچه درس و خون و معدل بالای کلاس بودم و اتفاقا این امتحان بود که باعث میشد فرق من با بقیه معلوم بشه

به نظر امتحان کلا چیز بی خاصیتیه

تنها فایده امتحان اینه که شما رو بترسونه و این جوانه زدن این ترس توی وجود شما باعث میشه که توی این سیستم مدرک محور به برّه های خوبی تبدیل بشید که هر چی آقا معلم یا استاد میگه گوش کنید و این طوری یه طبقه دیگه به انواع طبقاتی که توی جامعه ما وجود داره اضافه بشه

خودم تجربه تدریس داشتم و دیدم که نمره تنها چیزیه که باعث میشه بتونم شاگردام رو کنترل کنم

چرا؟

چون شاگردی که برای یادگرفتن و دونستن درس نمیخونه رو نمیشه مدیریت کرد. استادی هم که این قدر بی عرضه است که نمی تونه انگیزه تزریق کنه راهی نداره که باترس همه چیز رو مدیریت کنه

من خودم همیشه شبهای امتحان کمتر از روزهای معمولم مطالعه دارم.انگار یه چیزی سستم میکنه و دست ها و پاهام رو قفل می کنه تا نذاره کاری بکنم.

راه حلش هم شاید همین باشه که ما نیاز به مشاورینی داریم تا در همه مراحل سیستم آموزشی کنار دانش آموز و دانشجو باشن و هر جا که احساس کردن طرف داره بخاطر خانواده یا جامعه توی مسیری غیر از علایقش حرکت می کنه ، اون رو به راه علایقش برگردونن تا بتونه با انگیزه و بدون نیاز به هیچ استرسی توی اون راه قدم بر داره

باید قبول کرد که امتحان تنها چیزیه که هیچ فایده ای نداره

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۴/۰۲
صدرا حسینی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی